...H a n y a S e b u a h C a t a t a n P e r i b a d i...

Thursday, February 23, 2017

Bunga Matahari Dah Mula Berbunga

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Entri kali ni noe nak kongsi berkenaan dengan Bunga Matahari yang noe tanam di halaman rumah. Apa yang noe tanam tak ada la sehebat pakcik Warisan Petani. Jeles tengok pakcik WP punya tanaman. Bukan tanaman sahaja...ternakan pun ada juga...noe tak mampu la nak jadi macam pakcik ... tapi nak tunjuk juga hasil tanaman noe ni.

Benih bunga matahari ni mak mertua (MIL) noe yang beri. MIL suruh noe tanam dulu...mula-mula ada dalam 4 pokok...yang hidupnya ada 2 pokok jer...yang betul2 hidup subur..sepokok ni la..Masa pindahkah ke tanah...4 pokok ni hidup lagi...tapi bila dah kucing datang dan landing baik punya dan main kat pokok-pokok tu...makan patahlah ia...terus berkubur...nasib baik ada pokok yang meneruskan perjuangan.

Pokok ni dah tinggi..dah hapus noe dah...tapi noe tinggi ke??...hihihi...rasanya tinggi tu dah ada dalam 155cm. Bunga nya dah munculkan diri...tak sabar nak tengok ianya berkembang. Kawan noe kata...nanti badan noe tambah gemuk la sebab duduk relax tengok TV jer sambil makan koci..... pulak...


Sunflower
Abaik pokok2 lain tu

Bunga Matahati Cantik


12 comments:

  1. Detail juga gambar. pakai kamera apa ni hehehe cantik laaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakai camera hp jer syed...asus :)

      Delete
  2. Nanti bila bunga dah matang dan layu ada kuaci yg boleh disagai Noe
    Kakak dulu masa kecik-kecik makan terus tau - tak sakit perut pun:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo.. boleh makan terus yer...noe tak pernah cuba lagi pun tak pernah tanam pokok bunga ni...nanti boleh cuba ni...

      Delete
  3. tingat lagu ms sekolah dulu


    bunga matahari sangat cantik
    kembang di waktu pagi...
    daunnya hijau bunganya kuning...
    memikat kumbang lalu

    heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah...lagu sekolah pun ada sebut bunga matahari yer...sape la yg buat lirik lagu sekolah tu yer...mesti minat bunga...hehehe

      Delete
  4. Mana boleh lawan bunga WP tu Noe. Dia punya rumah complete dengan alatan berkebun sebab tulah pokok semuanya subur.

    Gitu rupanya sebelum keluar bunga cantik ek

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah OKje...mmg tak boleh lawan WP tu...hebat sangat...hihihi

      noe pun kali pertama tgk dia berkembang ni okje

      Delete
  5. Mmg tinggi ye Noe..
    tinggi akak pun 165cm..
    Mesti besar bunganya nanti tu Noe..
    Akak pulak tak sabar menunggu bunga tu berkembang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin tinggi kak yati la pokok ni...hihihi
      eee noe pun tak sabar ni kak

      Delete
  6. macam tu ye rupa bunga matahari sebelum berkembang penuh. first time tengok. cantik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. noe pun 1st time tengok sal...

      Delete

Segala Komen Dan Kritikan Amat Saya Hargai...Terima Kasih Kawan-Kawan..muuuaaahhhhh

© nOesuhaimi, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena